درباره من

 

        تضادهای پررنگ و لایه های بیشمار در نفوذ از چهرۀ اجتماعی به درونی ترین احساساتم، نقطۀ اهرمی خواهد بود که فردا برای معنی تمام حرفهای ناگفته ام به کمکت می آید.

        و کودک درونم که هنوز از ساده ترین خطاها می هراسد و تفاوت میان مرد و زن را به مثابۀ تغییر در کردارم نمی پذییرد و من که با او هر روز به وجهی نگریسته و شباهنگام رنج نامه روز را به جنگ با زیباییهای آفرینشم وا می دارم و شاهد نتیجۀ آن در طلوع خورشید و یا انتظار گذر روزی ابری از پس رنج نامۀ دیروز می نشینم و به طلوعی دیگر رأی می دهم.

        و ایزد که از پس دریچۀ ادیان مختلف به او نگریسته ام تا درونم به اصول واحد آنها روشن گشت و آدابی چند از هر دریچه ای بر من بر جای گذارد و درونم را به حس رشد در راه تکامل رساند؛ پس خواهد بود آنچنان که باید باشد.

        و نزدیکانم که اولین سطح آن گرمترین محفل ابدیم خواهند بود، راضی به تعادل و قانع به حدی که بی شک قسمی حسرت آن را دارند و اقسامی از آن فراتر خواهند بود. بر اساس و پایه ای راستین، کوچک در درون خویش و عشقی تا واپسین از جانب من به آنها.

        و دومین سطح که محدوده افرادی متغیر بوده است؛ کسانی که بخشی از درونم را شناخته و یارانی اگرچه محدود و موقت که خاطرات زیبا و روزگاری پرطپش برایم در روزهای ابری و آفتابی بر جای گذارده اند.

       و دیگران که مرا جز به ظاهری متغیر نشناخته اند و هریک به جهتی داد از سر نقد به تعریف و تکذیب سر داده اند.

       و من که هیجان و طپش و حرکت هر ذره وجودم بوده که به هزاران رنگ به زندگی ام معنا بخشیده است.

       و شرح تمام من همین بود در سطحی ترین وعمیق ترین لایۀ آن.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد